onsdag 7. januar 2009

Del 5

Etter nærmere panikk fra en annen med-kollektivist skal jeg nå skrive om den siste, men ikke minste, personligheten i Søndre Munkelivs.

Der er nemlig Øyvind "Grandpa" DJ Gnureknott.

Øyvind er en gammel traver i Studentradioen, og det var flaks for han at jeg og Ingrid sa ja til at han kunne bo med oss. Det var på nære nippet, kan en vel si. Høhø. Enivei. Øyvind er en sympatisk fyr med et snev av sarkasme av og til (men ikke ofte, er som regel sympatisk og grei).

Han tror han er god på å prate rogalandsdialekt, men shit man så feil man kan ta. Han e'kje møje goe, kan jeg med god samvittighet si. Eller, han er god på ett ord, og det er "ånnas!". Ikke spør meg hvorfor han kan det så godt, det får du spørre han om selv.

Øyvind hørte om prosjektet mitt og spurte meg om jeg kunne ta på silkehansker når jeg skrev om han. Sorry Øyvind, I write the truth, and nothing but the truth. Men Øyvind er god på å lage elektronikamusikk på Chaos Pad'en til SRiB. Den skal han ha.


Øyvind ser kanskje sint og skummel ut på dette bildet, men han er egentlig from som et lam og vel så det.

Siden Luna er det multikulturelle alibiet i kollektivet, er nok Øyvind det høykulturelle alibiet med sin snart ferdige mastergrad i litteratur, og rommet fult av kitch(?)-filmer av høy(kulturel) kvalitet. Han hører også på litt rar musikk. Men jeg liker Øyvind for den han er, uansett (eller; kanskje ikke hvis han begynte å drepe folk, men det tror jeg blir en stund til) om han hører på Prince eller Placebo.

Øyvind - eg lige deg!

4 kommentarer:

Ine sa...

Snazzy bilde.
Men sko kje du øveføra te en nye URL?
eg kan jer d for deg viss du vil. du trenge bare sei ke den nye URL'en ska ver, så kan eg fixxa

hjartesmil sa...

tusen takk for tips! :)

Ine sa...

Karin! *bitchslap* Skjerp deg! Ei heile vega si sist innlegg!!

der gnurmeister sa...

kitch? placebo? har'u drekki maling eller?