onsdag 28. oktober 2009

Loppis og London!

På mandag kom jeg tilbake fra det store utlandet, nærmere bestemt London i Storbritannia, og har endelig tid til å skrive et skikkelig bloggeinnlegg. Med bilder og greier!

Som nevnt før i bloggen har jeg vært på loppis i høst! Og der fikk jeg røska med meg noen godbiter, skal du se! For eksempel disse fantastiske samelabbene:
Fine, og absolutt verdt de 50 kr de kostet. Er nødt til å kjøpe et par såler, men det koster ikke allverdens.

For de som kjenner meg, vet dere at jeg liker bokser. Og på loppis er det flust av bokser! Fikk kjøpt alle disse boksene:

Birøkter-boksen vet jeg er verdt en del mer enn de 20 kr jeg gav for den, så det er jeg veldig fornøyd med. De kinesiske te-boksene koster rundt 70-100 kr nye, fikk alle for til sammen 50 kr. Og ris-boksen er jo fantastisk! Svensk, med oppskrift på ris-koking inni lokket.

I tillegg fikk jeg med meg noen kokebøker. Elsker gamle kokebøker, står mange rare oppskrifter der. Den ene er en helse-kokebok fra 70-tallet. Utrolig mange og lange beskrivelser av alle grønsakene som var å få tak i på den tiden. Fine bøkene:

Så var det London da! Reiste ned for å se en NFL (National Football League) kamp, mellom New England Patriots (de er best, og de vant kampen) og Tampa Bay Buccaneers. Patriots vant så det sang, og derfor var også kampen litt kjedelig, siden den var så ujevn. Men en opplevelse, helt klart!

Her er Tor på vei opp til Wembley, hvor kampen ble spilt. Han er veldig fornøyd, for han har kjøpt seg trøye(Patriots, så klart) og alt er fryd og gammen.

På stadioen, masse, MASSE folk. Helt fullt!

Cheerleaders. Hvis jeg var kald, var værtfall de det! Ingenting klær på seg!

Jeg ser ikke så veldig fornøyd ut her, men til mitt forsvar var jeg ikke klar, og det var kaldt der! Ny jakke også, forresten!

Men London er jo ikke bare fotballkamp. Mye shopping også! Kjøpte litt klær men også andre fine ting, som to par sko:

Boots'ene fikk jeg til 17 pund på den fanastiske billig-kjeden Primark! Gode å gå i er de også! Måtte kjøpe meg nye Keds, for de gamle som jeg kjøpte i fjor er utslitt. Ble blå denne gangen.

Kjøpte også denne fine boka:
på denne fine butikken:
Kunne gått rundt der i timesvis, men var der ikke før på mandag, som var hjemreisedagen. Neste gang, neste gang!

Fikk også kjøpt meg et kjempefint wishbone-smykke på Portobello Road Market. Jenta som solgte meg det, hadde lagd det selv. Fine, fine markedet!


London var mye annet også. For eksempel enorme klesbutikker (les: TopShop. Fyttigrisen, jeg gikk meg vill opp til flere ganger!), fine hunder, Middelalder-restaurant/show/kostymefest, mye tube-kjøring (som er utrolig gøy, og får meg til å føle meg som en storby-jente) og sinnsykt god indisk mat. Og det er bare noen stikkord. Nei, det blir ikke lenge til neste gang, London!

3 kommentarer:

Helene sa...

Åh, heldige heldige! Jeg kjenner jeg er litt misunnelig akkrat nuh! :D På både londonturen og de fine loppemarkedsakene dine :D

Silje sa...

Så kult turen var bra! Og utrolig kule støvletter!! Og herlige bokser, jeg også liker bokser og esker og kurver og alt sånt. herlig<3

Og du er kjempeflink å kommmentere, uten tvil!! :)

Anonymous sa...

sameLADDER ikke LABBER!!