fredag 2. september 2005

American Football VS Soccer?

Hva er rett og hva er galt? Har amerikanerene rett til aa kalle sporten sin "Football" ? De er de eneste som ikke kaller fotball for fotball men soccer. Er ikke det litt rart?

Jeg var paa min foerste "Football" kamp sist fredag. Fikk ikke med meg "Kickoff", for vi var paa Taco Bell :P. Men jeg forstaar ikke "Football". Hele spillet er bare rart og reglene er i hvert fall rare. Dommerene springer rundt og kaster gule vaskekluter inn i horden naar det staar paa som verst. De kaster seg etter hverandre som kaate loever, og naar en er nede med ballen, kaster alle seg oppaa ham!

Rare spillene. Og saa har du Baseball og Softball. Det e et vaar-spill, saa det begynner ikke enda.

Hva skjer hjemme? Her er nyhetene mest om Katastrofen i New Orleans. Bensinen er faktisk dyrere enn i Norge naa! Vi maa kjoere til skolen, saa mye penger gaar i bensin.

Skal til Tennessee naa til Labor Day - Weekend. Eller, hvis bensinen stiger til 5-6 dollar pr. Gallon (en gallon ca 4 liter), saa kan det vaer at vi blir hjemme. Men det betyr bare at vi kan gaa paa dagens fotball-kamp!

Uansett! Haaper alt e bra!

Klem Karin

4 kommentarer:

Ommund sa...

Hei Karin, her sidde eg å e sjuge. Me kan sjå at veret drar mot haust, det har blitt kalt og mørkt om kveldane. Ja, det er forferdelige ting som skjer i USA etter katastrofen "Katrina": Her har bensin prisane krøpe opp til over 12 kroner literen, og den skal vist nå 15 kroner literen seier dei i avisa. Eg saknar deg i klassen, og eg vonar deg alt godt i USA!
kveldshelsing i frå Ommund!

Karin sa...

Heia Ommund!

Jeg var ikke klar over at prisene var gaatt opp i Norge ogsaa! Men vi reiste til Tennessee uansett, og her er det kjempe vaer og alt er flott!

Faar haape du blir bedre! Jeg savne aa vaere i klassen, for her har vi ikke en fast klasse, men en klasse til hver fag!

Kjempekjekt aa hoere fra deg!

Klem Karin

Lex sa...

prisen paa bensin er dyrere i norge den seles for 6,70$ a galon
mens veiledene pris i usa er 2,80$ a galon

Anonymous sa...

Very nice site! »