onsdag 11. januar 2006

Saann kan det gaa

Jeg maatte bare finne paa en overskrift, er saa daarlig med det. Finne en catchy og fengende overskrift som faar leseren til aa si "WOOOW, dette maa jeg lese. Fytti". Nei du, det er en krevende verden vi lever i. Her i den Amerikanske skolen er livet litt annerledes. Jeg kan for eksempel ikke bare si "Mr.Whatshisname, jeg maa paa do. Takk". Nei, har maa du ha "Hall Pass". Det er en side i Studentguiden du faar i begynnelsen av aaret, en slags filofax men uten fancy utside og lommebok og saannt. Saa maa laereren signere hall passen og du maa skrive naar du forlot klasserommet, og naar du kommer tilbake maa du skrive det ned. Det er helt, helt ekstremt crazy. Ikke faar vi forlate skolen. Kan liksom ikke bare ta en tur til sentrum saann som hjemme. Tull aa toeys.

Vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive om her paa denne posten. Gjorde ikke noe spes i helgen, og slappet for det meste av. er litt vanskeligere aa gjoere ting her. Maa reise saa langt til alt. Alt er saa langt borte. Spesielt naar du bor i Forest, Ohio "Smalles big town in America". Slaa den tittelen. Vet ikke helt hva det er med Amerikanere, de maa alltid ha noe spesielt med der de bor. Hver stat har sin ting. Ohio er Buckeye state. Vet og at Wisconsin er Cheese state, og New Jersey er Garden state. Alle "er" liksom noe.

Denne posten var jo nesten bare tull og toeys, men saann kan det gaa (wow, overskriften loennet seg jammen) naar du ikke har saa mye aa gjoere paa i Study Hall.

Ha en fantastisk fin dag, alle mine kjaere blomster som leser denne bloggen!

Kyss og klem fra Karin

8 kommentarer:

Anonymous sa...

hellu karin :)

godt nyttår ja :) godt å hørra at du hadde dæ jillt mæ venna på nyttårsaftå. savna dæg på møllå på nyttår, dæ va `kje dæ sama uden dæg!
ja fytti tiå går.. bare 6 mnd te du kjæme heim weee :D
hehe cheese state.. keffor kalla staten sin dæ .. ?! merkelige greie!

kosa dæg vidare i usa mi får snakkast :)

klem frå solvor

ps: dæ va ikkje merkeligt dæ du skreiv om, bare kjekt å læsa dæ du skrive :)

Ellå sa...

Vilt idiotisk løysning d der me Hall-pass.. Kem finne på noge sånt? Ok, så holle di øvesikt øve elevane, men.. Godt nyttår :) Har du d fint der borte? Tid komme du heim? Gla i deg! Klem!

Helena sa...

Cheese state... blurk, ost lokte jo biringr så he di dekt heile bloody staten me det??? for noge tøysepåsa!! Ke e buckeye forresten?? Me burde komma opp me et navn te bryneog... der-det-ikkje-skjer-enn-pøkk byen kanskje... uansitt, hels te Mr. Wahtshisname i frå meg å sei TULLING!!! LA KARIN FÅ GÅ PÅ DO NÅR HU MÅ!!! ;) ser du, eg passe på deg sjøl om du bur laaaangt vekke nå

Låv ju hønnipønni

Karin sa...

Heihei mine favoritt komposthauger!

Joda, skolereglene er temmelig korka, men de gjoer sitt beste. hilste te Mr.Whatshisface og han sa hei :D. Uansett, det hette Cheese state fordi de laga masse ost. Akkuratt som Washington e Apple state, for de har masse epler. Ikkje fordi de dekke heile staten med ost!!
HOHO!

Uansett, kos og mos te daakker!

Ine sa...

Hehe, eg trur det ae stoltheden te Amerikanarane, ja
Me faar laav te aa forlada skulen, men kun viss me he gold card, noge du faar viss du score godt paa ACT, som eg ikkje he tatt, dvs. eg ikkje forlade campus..
Btw, dairy state, ikkje cheese state.
Missouri ae The Show Me State

Hanne sa...

Hehe.. heilt enige karin!!
men,, eg skrive allri ner naar eg gaar paa do elle noge.. hehe.. i don bogaa:P:P
ja.. arizona ee grand canyon state.. kor teit e ikkje d??
Det ekje saa moje aa finna paa her hellar sjol om eg bur i en store by... for det gaar ikkje ann saann uden vidare aa bare tenka at eg ska ta en tur te sentrum.. der e ikkje noge sentrum her.. allt e liksom saa spredd ud,, aa eg kan ikkje bare hoppa paa toge eller bussen, for d e saann to bussa her elle noge, aa ingen tar bussen for det e bare tabara paa dn!! hhe
saa.. saann kan d gaa vettu!! hehe
Ja viss eg vil ha nogen saa komme aa besoge meg paa skulen saa maa di skriva seg inn aa faa et spesielt "visitor pass"... navla pass alsaa..hehe.. men men..
me seeeeer

Karin sa...

Se her, eg har stoette fra mine med-utvekslingstudenter! Men ja, gloemte aa sei. Ein buckeye e ei slags noett.. huske ikkje ka det hette paa norsk, men det e de som har eit groent taggete skrell utenpaa sjoelva noettaa, og saa e noettaa inni brun.

ha det kos!

Anonymous sa...

Very nice site! effexor xr side effects Broadband internet satelite Artcraft kitchens oral surgery recipes Colleges for interior decorate Dental supply oregon Watch collector blue angel Merchant account website hot tub dealers Industrial strength driveway cleaner cheap butalbital reviews detectors radar honda civic parts honda cl Fitness exercise photo galleries Nike aftershaves loans Didrex harmful effects