tirsdag 27. desember 2005

Juletider!

Heihei godtfolket hjemme i Norge!

Julen gaar sin gang her i USA ogsaa, om noe annerledes. Min lille oppsummering!

Torsdag 22 Desember var det endelig skolefri. Vi hadde HEL dag, men den gikk fort. Skolen gaar generelt fort her uansett.

Fredag 23 Desember sov jeg le..lengre enn jeg vanligvis gjoer. Naar jeg var ferdig i dysjen kom Tricia og spurte om jeg ville vaere med paa litt "panic shopping the day before christmas". Joda, sa jeg. Og om det var panikk. Vi kom til kjoepesenteret og fant ikke parkeringsplass. Etter ca 15 min var det en liten luring som bakket ut og vi snappet plassen saa fort vi kunne. Vi handlet julegaver og koste oss. Reiste hjem og pakket alt inn.

Loerdag 24 Desember, Julaften er ikke saa mye feriet her som i andre land, spesielt Norge. Jeg gikk ned til postkontoret i et tappert siste forsoek paa aa faa gaver fra hjemlandet. Neida du, pakken var ikke kommet enda. Databasen sa at den var sendt fra Norge 2 desember, men ikke ankommet USA enda. Postmannen sa at enten var den sendt med baat i stede for fly (som var betalt speiselt for), eller saa hadde tollen i USA den. Noe jeg ikke forstaar hvorfor, men det er ikke mitt problem. Men vi reiste til Grandma Pegs hus for julemiddag. Hun er Matt's mor og hans bror Dwanye med familie var der ogsaa. Vi hadde "ham", som er grisesteik. Der smakte utsoekt, og vi hadde "good times". Saa filmen "The Grinch who stole Christmas" med Jim Carrey. Skikkelig julefilm!

Soendag 25 Desember, Foerste Dag ble jeg vekket klokken 7 av en veldig spent 10 aaring. Jeg spurte om det var noen andre som va oppe enda, og hun sa nei. Hun hadde vaert oppe hele natten. Jeg sa at hun maatte gaa og legge seg igjen, for vi maa vente med aa aapne gavene til alle er oppe uansett. Den mer passelige tiden 10 var alle oppe, og foerst spiste vi en kjempegod jule-frokost! Saa var det pakketid! Fikk masse fint, og hadde det goey. Etter dette slappet vi av litt. Saa hadde vi middag (ham i dag og), og etter dette reiste vi til Mor Tracy's bror Johnny. Det var GOEY. Vi saa film foerst (The Exorcism of Emily Rose). Ikke en veldig happy julefilm, men det ER en bra film. Saa spilte vi litt billjard, saa litt monopol og saa sang vi karaoke!
Hadde det super kjekt og vi reiste ikke hjem foer seint!

I gaar, Mandag 26 Desember slappet vi av hjemme. Saa film, spiste snop osv. Ikke saa veldig kjekt aa lese om.

Og i dag, Tirsdag 27 Desember har jeg ikke vaert oppe saa alt for lenge, har rydde litt rundt om i huset, og naa er jeg her paa biblioteket.

Dette var min utrolig annerledes, men kjekke julehelg!

Ha en fortsatt GOD JUL OG GODT NYTT AAR!

3 kommentarer:

Ine sa...

Heihei! God jul te deg og!

sigrund sa...

Hei Karin!

Tusen takk for gaven!! hørres ud som om du he hatt ei bra julehelg, ja :) æg fekk ikkje heilt julestemming i år æg , men æg he hatt ei fine julehelg for dæ om!
I kveld ska æg feira nyttår på møllå ilag mæ delta-gruppene i G1.
Du må kosa dæg masse når dokk begynne feiringå!!!
me må snakkast snart:)
glad i deg!
klem frå sigrund

Anonymous sa...

Best regards from NY! »