torsdag 17. juli 2008

Å, Mamma Mia!

Glede. GLEDE. DET er det jeg får og tenker av filmatiseringen av musikalen "Mamma Mia!". Jeg så den i går med Solvor og min lillesøster Marianne, og gjennom hele filmen smilte jeg. Den var rett og slett en film en MÅ se. Om en liker musikaler eller ikke, det gjør ingenting.


Denne filmen er skikkelig, skikkelig feel-good. Selv om store deler av kinosalen bestod av midderaldrene kvinner, med et innslag av menn, som sang høylytt med på de fleste sangene og lo bronkitt-lignende latter hele tiden, så var det fortsatt en flott filmopplevelse!

Gode skuespillere, godt manus, og ekte ABBA-feeling i sangene gjorde at jeg så vidt klarte sitte i ro store deler av filmen. Det er lenge siden jeg har sett en så bra film, for ikke å snakke om musikal!


Jeg unner ALLE å se denne filmen, jeg har ikke tilstrekkelig med ord til å beskrive den mer. Utenom; FANASTISK!

Ingen kommentarer: